+36-30-415-5005 info@gombocska.hu

Online vásárlási etikett mindenkinek

A mostani vírus helyzet miatt, sokan rákényszerülnek, hogy online intézzék a bevásárlást. Vannak akiknek ez mindennapos dolog, nem okoz gondot. Vannak akiknek sajnos nincs aki segítsen. Vannak akik tisztában vannak a jogaikkal, vannak akik visszaélnek a jogaikkal. Vannak akik szándékosan okoznak kárt, vannak akik véletlenül, vagy nem tudják milyen kárt okoznak egy-egy véletlen, nem átgondolt rendeléssel. 

Most röviden próbálok ezzel a témával foglalkozni, hátha segíti valakinek az eligazodásban.

Tudom, ez most nem alkotás, de hátha segítség, ha más nem azért, hogy egy kicsit lássuk mindkét oldalt is. Talán megértőbbek leszünk, hiszen ebben a felfordult világban, azt hiszem erre most igazán szükségünk van. 

Forrás:Pinterest

Mielőtt neki állunk webshopból vásárolni gondoljuk át mit is szeretnénk. Általában konkrét céllal érkezünk. Szeretnék egy papatya batik 554-11-es fonalat vásárolni. Beírjuk a keresőbe és megnézzük milyen oldalakat hoz fel. Rákattintunk néhány oldalra, megnézzük az árát, olvasgatunk egy kicsit, aztán vagy célirányosan vásárolunk, vagy elkalandozunk az oldalon és a végén nagybevásálrást csinálunk. 

Forrás: www.gombocska.hu

Mikor betesszük a vásárolni szándékozott terméket a kosarunkba, akkor azért gondoljuk át még egyszer, hogy tényleg annyi darabra van-e szükségem, van-e rá elég keret, a program automatikusan számolja mennyit költöttünk eddig. Ehhez jönnek az egyéb költségek, szállítási díj, utánvétel díja, stb. Biztosan akarom ezt a terméket és innen akarom?

Forrás: https://www.innotrans.com/Exhibitors/BECOWebshop/

Mikor feladjuk a rendelést, sok helyen regisztrálni kell, van ahol nem ehhez kötik a vásárlást, de adatokat meg kell adni. A szállítmányozó cégnek fontos lesz a telefonszám, ahol a futár elér minket, ha nem találja esetleg a címet. Az e-mail cím, ahová kapjuk a visszaigazolást, az értesítést, hol áll most a rendelésünk, esetleg az e-számlát, amit ha akarunk mi magunk otthon kinyomtathatunk. 

Természetesen vannak jogaink online vásárlás esetén is. A fogyasztókat védi a törvény. 14 napon belül elállhatnak a vásárlástól, ami védelmet biztosít a vevőnek. 

De nézzünk mögé, mi védi az eladót? Megrendelem a terméket, mondjuk 1 m műszőrmét.  Sok helyen fel van tüntetve a raktári készlet. Ez nagyon jó, mert látom hogy van, vagy nincs. Sajnos ehhez olyan prgoram és pár alkalmazott kell, hogy ez naprakész és friss legyen. Sok cég, kisvállalkozó, aki webshopot működtet, főleg ha bolt is, nem tudja megoldnai azt, hogy percre pontosan meg tudja mondani a készletet, vagy ha meg is tudja mondani, már a webshopban is fel tudja tüntetni. Ehhez mindenféle készletező program és egyéb finomságra van szüksége a cégnek. 

Forrás: https://meterarurovidaru.hu/Feher-hosszuszoru-muszorme

Tehát találkozhatunk azzal a helyzettel is, mikor nem látjuk, hogy van-e készleten és megrendeljük a terméket. Tudni, kell a webshop üzemeltetőjének 48 órán belül vissza kell igazolnia a rendelésünket. Ez általában egy automatikus visszaigazolás, ahol megköszönik a vásárlást és közlik, hamarosan jelentkezünk.

A rendelésünk beérkezett az eladóhoz. Ha mázlink van, van raktáron, akkor jön egy másik igazolás, általában arról, hogy megkezdték a feldolgozást. Levágják az anyagunkat, becsomagolják, feladják a futárnak, felveszi a futár a csomagunkat és kihozza nekünk. Ez egy idális kör, karácsony idején kicsit ez lassabban megy.

A gond az, ha esetleg nincs készleten. Ilyenkor igyekszik az eladó beszerezni a nagykereskedésből. Pár napot, akár egy hetet is igénybe vehet karácsonykor, járvány idején, főleg mikor akadozik az ellátás, szállítás. Ebben az esetben az eladó ha úgy vesszük, miattunk beszerzi a tereméket, ami nagyon szuper, mert nekünk fel sem kell állni otthonról, mindent elintéznek helyettünk. Rohanhatnak fűhöz-fához, hogy a mi igényünk ki legyen elégítve, mert neki meg az a fontos, hogy mi elégedetten konstatáljuk, azt kaptuk amit akartunk és ki se kellett mozdulnunk, vagy át se kellett mászni a városon a termékért. Azt az időt amit erre fordítottunk volna, sokkal hasznosabban is eltölthetjük. Mindenki boldog. 

 

Forrás: https://transpack.hu

Ahhoz hogy ide eljussunk, hogy mindenki nyert én is és az eladó is, ahhoz azért mindkettőnkenk illik letenni valamit az asztalra.

A mai rohanó világban, azt gondoljuk, hogy nyomunk egy gombot és holnap itt is van minden. Jó is lenne, de sajnos ez nem mindig megoldható. Bármennyire is szeretné mindkét fél. Ez adódhat készlethiányból, munkaerő hiányból, idő hiányból, kijárási tilalomból.

Néha azt gondoljuk, ide kattintok, oda kattintok és kész is. Nem olvassuk el a felhívásokat, ami pedig mindkét fél életét megkönnyítené. Sokszor azt gondoljuk, feleseleges szavak, figyelmeztetések, kérések hada lassítja a rendelést. Pedig nem. Pl. Mikor azt olvasom, hogy addig ne utalj, amíg nem kapod meg az utalhatsz üzenetet, az nem azért van, hogy te azonnal utalj, mert akkor azt gondolod, hamarabb megkapod a terméket.

Azért van, mert az eladó pontosan tudja, hogy a készletei végesek. Lehet amit te kérsz ma nincs, csak jövő kedden lesz és akkor neked már lehet nem is jó. Tehát ha elutaltad, de kiderül hogy nincs, akkor te természetesen elállsz a rendeléstől. De mi van az elutalt pénzzel? Hát milenne kérem vissza, azonnal. Ebben igazad is van, vissza is kapod. De gondolj bele, az eladónak lesz egy költsége, hogy visszautalja a pénzt, pedig kérte ne utald el. Neked meg egy ideig nem lesz a számládon az összeg, amit lehet, máshol ahol van készleten termék, azonnal el tudnál költeni.

Érdmes elgondolkozni ezen, hidd el, nem fognak előrébb venni, mert te hamarabb utalsz, mint ahogy kérted.

Természetesen, ha bármi okból visszaküldöd a terméket, visszautalják a pénzed, de érdemes terhelni a másikat felesleges költségekkel, ha kérnek, hogy ne tegyük? Sokan azt mondják, vállalkozó, teli van pénzzel, bele kell, hogy férjen. Sokaknak, pláne a kis cégeknbek sajnos a sok kicsi, bizony sokat jelent.

Forrás:https://szamoldki.hu

Mivel a jogszabály 14 napot ad nekünk, hogy visszaküldjük az árut, ezzel lehet élni. Azt gondolom, hogy azért emögé is érdemes bekukkantani a másik oldalon. Vegyük a műszőrös példét. Megrendeltem. Nem egy olcsó anyag, levágták nekem, az általam kért mennyiséget. Elküldik. Kifizetném a szállítást és terméket mondjuk utánvétellel. Aztán valamiért úgy döntök, még sem kell. Meggondoltam magam, a férjem megtudta, hogy milyen drága cuccot rendeltem és kiakadt. Nem tetszik már, nincs is rá pénzem. Ezért úgy döntök, hogy nem veszem át, nem fizetek. Vagy átveszem, de visszaküldöm, mert nem tetszik. Ha én küldöm vissza a posta költség az enyém. De ha “csúnya” mód nem is veszem át, akkor a másik félnek, háromszoros kárt okozok. Egy: levágta nekem az anyagot, ki tudja, valaki meg fogja -e venni majd, vagy pont annyit amit én rendeltem. Kettő: Kihozták házhoz, ennek van egy költsége, amit ha átvettem volna, kifizetek a futárnak, mert benne van az árba, hiszen a cég, akitől vásároltam, minden egyes szállítás után fizet. Nem vettem át, tehát nem fizettem ki a szállítási díjat. Három: Kihozta, de nem kell, tehát vissza kell vinnie, ezt a díjat így ismét az eladó fizeti.Tehát háromszoros kárt okoztam, mert pl. nem gondoltam át a vásárlást.

Persze tudom jöhetnek rendkívüli helyzetek, rendkívüli kiadások. Véd a törvény is, jól teszi, hiszen annyi kár érhet vevőként. Nem küldi az eladó a terméket, nem fizeti vissza az előre elutalt pénzt, nem ér ide időben. De szerintem néha érdemes a túlolalt is nézni, pláne ha hazai kis cégektől vásárolunk. Mert egy multinak is fájhat, de nem annyira, mint mondjuk egy családi vállakozásnak, egy kistermelőnek, kisiparosnak.

Tudnunk kell, hogy vannak esetek amikor nem élhetünk az elállással, vagy a visszaküldés jogával. Pl. gyorsan romló ételeket nem lehet visszaküldeni. Repülőjegyeknél, koncertjegyeknél, szállásoknál, szabadidős szolgáltatásoknál nem illet meg minket az elállási jog. 

Ha saját igényemre készítettem valamit, és azt rendeltem meg, nem kérhetem vissza a vételárat. Pl. ajándéktárgyak, pólok, amelyekre saját igényünk szerint nyomtattak valamit. 

Forrás: https://parospolok.com

Hiba szokott lenni, és sokszor a csomag küldésének késleltetője lehet az, hogy mikor megkaptuk az utalható e-mailt, akkor a férjünk, fiunk, anyukánk számlájáról, az ő nevével utalunk. Ez nem lenne baj, ha a vevő neve, vagy a rendelés szám is fel lenne tüntetetve. Jártam már én is úgy, hogy hosszú napok teltek el, hogy vártuk az utalást. Nem értettük miért nem jön, hiszen a csomag rajtra készen állt. Mert teljesen más néven jött az

utalás és nem lehetett összehozni a rendeléssel, mert olyan összeggel több rendelés is volt függőben.

Az is fontos, hogy utalásokor a pontos összeget utaljuk. Lehet jót akarunk mikor kerekítünk, de a cégnek és a könyvelőnek okozunk egy kis fejfájást ezzel.

A vételár megfizetésének leggyakoribb és a fogyasztóra nézve legbiztonságosabb módja az utánvétel, hiszen ilyenkor csak a termék átvételekor kell megfizetnünk a vásárlás költségeit. Sokan ezt választjuk. Ilyenkor érdemes annyi készpénzzel rendelkezni, hogy ki tudjuk fizetni a csomagot. Nem minden esetben tudunk a futárnál kártyával fizetni. 

A kiszállítási címnél meg érdmes esetleg a munkahelyre kérni, ha tudjuk, hogy a futár munkaidőben érkezik. 

Forrás: https://www.webshopkonyveles.hu

E-mail cím. Ha tudjuk, hogy sajnos az e-mail címünkre valamiért nem jönnek meg az üzenetek, mert mondjuk kicsi a tárhely, akadozik a rendszer, akkor adjunk meg másik e-mail címet, vagy ürítsük a postaládát, hogy nehogy lemradjunk a fontos üzenetről, hogy utalhatunk vagy kérdés merül fel az eladó oldaláról.

Sokszor spam-be kerül a levél. Érdmes azt is átnézni, mikor webes rendelést várunk. Attól meg nem kell megijedni, ha  rendelés után, még jön egy e-számla, vagy egy lezáró e-mail. 

Sokszor csak akkor kapjuk meg a számlát, mikor biztosan visszaigazoltas a futár cég, hogy átvettük a terméket. Ha nem e számla van, akkor benne van a csomagban a kinyomtatt számla. Ha valamiért nem vesszük át a csomagot, akkor ezeket a számlákat sztornózni kell, ami nekünk nem jelenet semmit, de az eladónak és a könyvelőnek igen. Érékes perceket veszítenek apránként. Mert remélhetőleg nem csak egy vevőjük van. 

Forrás: https://www.aeo.hu

Az is előfordul, hogy a webshop neve és a számlázó cég neve nem ugyanaz. Ettől nem kell megijedni. Attól sem, ha utólag jön az e-számla. Nem azt jelenti, hogy megint kell fizetnünk, hanem lezárult a rendelés, és megkaptuk a számlát is hozzá.

Apropó számlázás, figyeljünk oda, ha áfás számlát cégnek kérünk, időben még a rendelésben rögzítsük. Adjunk meg minden adatot. Adószám nagyon fontos. Utólag is lehet persze módosítani, de miáért raboljuk egymás idejét. Ha a rendelésben szépen kitöltjük az adatokat, akkor a webshop rendszerek úgy vannak kialakítva, hogy szépen átemelik az adatokat, ha mi jól töltöttük ki, akkor nincs hibázási lehetőség. Egy gonddal kevesebb.

Nagyon fontos figyelembe venni, hogy a webáruházak által vállalt szállítási határidő a karácsony előtti időszakban a megrendelések számának növekedése miatt valószínűsíthetően több nappal is meghosszabbodhat, és az esetleges készlethiányra is fel kell készülnünk. Rendeljük meg
mindig időben a terméket, hogy azzal valóban örömet szerezhessünk családtagjainknak és barátainknak.

Forrás: https://dekorella.hu

Remélem sikerült egy kicsit segíteni abban, hogy mi mindenre érdemes figyelnünk mikor online vásárolunk. Szerintem az a  legfontosabb, hogy ebben a helyzetben is, mind a két fél elégedett legyen. Az eladó, hogy ki tud minket szolgálni, mi is, hogy megkaptuk azt, amit szerettünk volna sorban állás nélkül. 

Figyeljünk egymásra, legyünk megértőek, a webáruházban is emberek dolgoznak, anyák, apák, nagyszülők, fiatalok. Ugyanúgy érzésekkel, jó és rossz napokkal, fájdalommal, boldogsággal a szívükben. Ugyanazok az emberek vagyunk, csak más más munkakörben. 

Legyünk türelmesek és megértőek! Tudom, a vírus idén nagy próba elé állított minket, de fel fogunk állni, és lesz normális karácsony, ha nem idén, jövőre. 

 

Forrás: https://www.elte.hu/koronavirus

Innen is köszönet azoknak, akik vigyáznak ránk és mindent megtesznek azért, hogy működjenek a dolgok vírus idején is. 

Forrás: https://trademagazin.hu

Aki ismer, tudja nagy kólás vagyok. Azt hiszem nem baj, ha így ezzel köszönöm meg én is mindenkinek a munkáját. 

Ha kedvet kaptál az alkotáshoz a Gombocska webáruházban és boltban rengeteg gyönyörű anyag közül válogathatsz.

KLIKK alábbi képre:

gombocska méteráru

Forrás: Pinterest

 

Sok sikert kívánok és szép napot!

Üdv: Kati

Kati - Gombocska

Webáruházunkban megtalálsz minden szükséges alapanyagot.

Böngéssz kényelmesen több ezer termékünk között:

www.meterarurovidaru.hu

Látogass el boltunkba.

Gombocska, méteráru és rövidáru bolt:

Dunakeszi, Kiserdő u. 12.

Gombocska webáruház KUPON

Vásárolj 500 Ft kedvezménnyel (5.000 Ft felett) a Gombocska webáruházban. KLIKK alábbi képre, ahol megtalálod az aktuális AJÁNDÉK KUPON-t.

Gombocska

Nézz körül webáruházunkban.